dolewanie oleju do auta
  1. Czy oleje mineralne mogą być mieszane z olejami syntetycznymi?

    Tak, można mieszać oleje mineralne z syntetycznymi, jednakże należy pamiętać, że po dolaniu do oleju syntetycznego oleju mineralnego jego jakość znacząco obniży się.

  2. Kiedy należy zmienić olej z syntetycznego na gorszy półsyntetyk lub mineralny?

    Jeżeli samochód od nowości jest eksploatowany na oleju syntetycznym nie warto zmieniać oleju na gorszy.

  3. Czy można wymienić olej mineralny na syntetyczny?

    Można, ale pod warunkiem wcześniejszego przepłukania systemu olejowego dodatkiem Engine Flush nr art. 2427.

  4. Czy stosowanie produktu nr art. 2427 Pro-Line Engine Flush nie doprowadzi do rozszczelnienia silnika?

    Rozszczelnienie silnika to mit, który nie ma nic wspólnego z rzeczywistością. Zanieczyszczenia wewnątrz silnika nie odgrywają żadnej pozytywnej roli a jedynie zmniejszają przekrój kanałów olejowych i blokują pierścienie tłokowe. Nadmiar zanieczyszczeń może doprowadzić do poważnej usterki, dlatego niezmiernie istotne jest stosowanie płukanki przed każdą wymianą oleju. Nie zaleca się płukania systemu olejowego jedynie w skrajnie wyeksploatowanych pojazdach, zalanych olejami mineralnymi najgorszej jakości lub z dodatkiem różnego rodzaju specyfików podnoszących gęstość oleju (tzw. „moto doktorów”).

  5. Jak przeprowadzić proces płukania systemu olejowego?

    To bardzo proste. Wystarczy nagrzać silnik dolać preparat Engine Flush i dać popracować silnikowi około 15 minut na biegu jałowym. Oczywiście bezpośrednio po wyłączeniu silnika należy wymienić olej i filtr oleju.

  6. Czy dodawanie dodatków do olejów ma sens?

    Tak, dodatki potrafią zmniejszyć współczynnik tarcia, potrafią zregenerować zniszczone uszczelnienia a nawet wyciszyć pracę hydraulicznych popychaczy.

  7. Czy można używać wielu dodatków do oleju równocześnie?

    Oczywiście, że tak, każdy dodatek ma inne spektrum działania. Nie ma sensu łączyć jedynie dwóch modyfikatorów oleju: Oil Additve nr art. 8342 i dodatku Ceratec nr art.3721.

  8. Czy można używać różnych dodatków paliwowych jednocześnie?

    Oczywiście nasze dodatki zostały skomponowane w ten sposób, że można je używać jednocześnie bez żadnego ryzyka.

  9. Do jakiej ilości paliwa należy dodawać dodatki paliwowe Liqui-Moly?

    Injection Cleaner
    300 ml na 70 litrów

    Super Diesel Additive
    250 ml na 50 litrów

    Diesel Spulung
    500 ml 70 litrów

    Diesel Russ – Stop
    150 ml na 50 litrów

    Diesel Schmier Additive
    150 ml na 80 litrów

    Diesel Fliess Fit
    150 ml na 40-75 litrów

    Diesel System Pflege
    250ml na 75 litrów

  10. Czy można stosować dodatki MOS2Additive i Ceratec do silników motocyklowych?

    Można, ale tylko MOS2 w produkcie Racing Motor Additive nr. artykułu 1580. Dodatek ten musi być stosowany w określonych proporcjach ponieważ nadmiar modyfikatorów tarcia w motocyklach z mokrym sprzęgłem może powodować poślizg sprzęgła, który w dłuższym czasie może doprowadzić do jego spalenia.

  11. Dlaczego olej MoS2 Leichtlauf 10W-40ma czarny kolor podobnie jak olej przepracowany?

    Dodatek dwusiarczku molibdenu, jaki jest stosowany w tym oleju powoduje zabarwienie oleju na charakterystyczny czarno – szary kolor.

  12. Czy możliwe jest stosowanie ÖlVerlust Stop nr art. 2671 w przekładniach z mokrym sprzęgłem?

    Nie polecamy stosowania tego dodatku, ponieważ może spowodować on ślizganie się sprzęgła.

  13. Czy można stosować płukankę Engine Flush nr art. 2427 w motocyklach z mokrym sprzęgłem?

    Nie, motocyklowy system olejowy można wypłukać tylko specjalną płukanką Motorrad Engine Flush nr. artykułu 1638.

  14. Czy można stosować olej samochodowy o odpowiedniej klasie lepkości do silników motocyklowych?

    Nie można, oleje motocyklowe ze względu na specyfikę motocyklowej konstrukcji (jeden olej smaruje silnik, skrzynie biegów i chłodzi sprzęgło) ma dużo mniej modyfikatorów tarcia a więcej dodatków zapewniających smarowanie kół zębatych (min. fosfor i siarka).

  15. Czy stosowanie Diesel Fliess Fit nr art.8344 do paliwa biodiesel podniesie jego odporność na niskie temperatury?

    Nie, w przypadku tego paliwa odporność na niskie temperatury nie zostanie poprawiana.

  16. O ile stopni Celsiusza można poprawić odporność na niskie temperatury w letnim oleju napędowym stosując Diesel Fliess Fit nr art. 1877?

    Jeżeli stosujemy konwencjonalny letni olej napędowy, który można stosować do temp. 0°, po użyciu właściwej dawki dodatku Diesel Fliess Fit odporność temperaturowa powinna być około -6° do -8° Celsjusza.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *