- Czy oleje mineralne mogą być mieszane z olejami syntetycznymi?
Tak, można mieszać oleje mineralne z syntetycznymi, jednakże należy pamiętać, że po dolaniu do oleju syntetycznego oleju mineralnego jego jakość znacząco obniży się.
- Kiedy należy zmienić olej z syntetycznego na gorszy półsyntetyk lub mineralny?
Jeżeli samochód od nowości jest eksploatowany na oleju syntetycznym nie warto zmieniać oleju na gorszy.
- Czy można wymienić olej mineralny na syntetyczny?
Można, ale pod warunkiem wcześniejszego przepłukania systemu olejowego dodatkiem Engine Flush nr art. 2427.
- Czy stosowanie produktu nr art. 2427 Pro-Line Engine Flush nie doprowadzi do rozszczelnienia silnika?
Rozszczelnienie silnika to mit, który nie ma nic wspólnego z rzeczywistością. Zanieczyszczenia wewnątrz silnika nie odgrywają żadnej pozytywnej roli a jedynie zmniejszają przekrój kanałów olejowych i blokują pierścienie tłokowe. Nadmiar zanieczyszczeń może doprowadzić do poważnej usterki, dlatego niezmiernie istotne jest stosowanie płukanki przed każdą wymianą oleju. Nie zaleca się płukania systemu olejowego jedynie w skrajnie wyeksploatowanych pojazdach, zalanych olejami mineralnymi najgorszej jakości lub z dodatkiem różnego rodzaju specyfików podnoszących gęstość oleju (tzw. „moto doktorów”).
- Jak przeprowadzić proces płukania systemu olejowego?
To bardzo proste. Wystarczy nagrzać silnik dolać preparat Engine Flush i dać popracować silnikowi około 15 minut na biegu jałowym. Oczywiście bezpośrednio po wyłączeniu silnika należy wymienić olej i filtr oleju.
- Czy dodawanie dodatków do olejów ma sens?
Tak, dodatki potrafią zmniejszyć współczynnik tarcia, potrafią zregenerować zniszczone uszczelnienia a nawet wyciszyć pracę hydraulicznych popychaczy.
- Czy można używać wielu dodatków do oleju równocześnie?
Oczywiście, że tak, każdy dodatek ma inne spektrum działania. Nie ma sensu łączyć jedynie dwóch modyfikatorów oleju: Oil Additve nr art. 8342 i dodatku Ceratec nr art.3721.
- Czy można używać różnych dodatków paliwowych jednocześnie?
Oczywiście nasze dodatki zostały skomponowane w ten sposób, że można je używać jednocześnie bez żadnego ryzyka.
- Do jakiej ilości paliwa należy dodawać dodatki paliwowe Liqui-Moly?
Injection Cleaner
300 ml na 70 litrówSuper Diesel Additive
250 ml na 50 litrówDiesel Spulung
500 ml 70 litrówDiesel Russ – Stop
150 ml na 50 litrówDiesel Schmier Additive
150 ml na 80 litrówDiesel Fliess Fit
150 ml na 40-75 litrówDiesel System Pflege
250ml na 75 litrów - Czy można stosować dodatki MOS2Additive i Ceratec do silników motocyklowych?
Można, ale tylko MOS2 w produkcie Racing Motor Additive nr. artykułu 1580. Dodatek ten musi być stosowany w określonych proporcjach ponieważ nadmiar modyfikatorów tarcia w motocyklach z mokrym sprzęgłem może powodować poślizg sprzęgła, który w dłuższym czasie może doprowadzić do jego spalenia.
- Dlaczego olej MoS2 Leichtlauf 10W-40ma czarny kolor podobnie jak olej przepracowany?
Dodatek dwusiarczku molibdenu, jaki jest stosowany w tym oleju powoduje zabarwienie oleju na charakterystyczny czarno – szary kolor.
- Czy możliwe jest stosowanie ÖlVerlust Stop nr art. 2671 w przekładniach z mokrym sprzęgłem?
Nie polecamy stosowania tego dodatku, ponieważ może spowodować on ślizganie się sprzęgła.
- Czy można stosować płukankę Engine Flush nr art. 2427 w motocyklach z mokrym sprzęgłem?
Nie, motocyklowy system olejowy można wypłukać tylko specjalną płukanką Motorrad Engine Flush nr. artykułu 1638.
- Czy można stosować olej samochodowy o odpowiedniej klasie lepkości do silników motocyklowych?
Nie można, oleje motocyklowe ze względu na specyfikę motocyklowej konstrukcji (jeden olej smaruje silnik, skrzynie biegów i chłodzi sprzęgło) ma dużo mniej modyfikatorów tarcia a więcej dodatków zapewniających smarowanie kół zębatych (min. fosfor i siarka).
- Czy stosowanie Diesel Fliess Fit nr art.8344 do paliwa biodiesel podniesie jego odporność na niskie temperatury?
Nie, w przypadku tego paliwa odporność na niskie temperatury nie zostanie poprawiana.
- O ile stopni Celsiusza można poprawić odporność na niskie temperatury w letnim oleju napędowym stosując Diesel Fliess Fit nr art. 1877?
Jeżeli stosujemy konwencjonalny letni olej napędowy, który można stosować do temp. 0°, po użyciu właściwej dawki dodatku Diesel Fliess Fit odporność temperaturowa powinna być około -6° do -8° Celsjusza.

Dodaj komentarz